Ja bym wyrzucil ten diode na kabelku 58L, szkoda tracic tego 1V a przy obciazeniu rzedu 1A to
na tej zwyklej krzemowej diodzie tyle stracisz.
Wada bedzie to, ze jak sie wlaczy lewy kierunek to zapali sie rowniez podswietlenie deski.
Robgold, może i masz rację. rozmawiamy o włączeniu kierunku jako postoju przy wyłączonym zapłonie. A jak dioda by nie dawała takich strat? ceramiczna?
Zadna, Schotky daje teoretycznie 0,3V ale przy takim obciazeniu tez poleci do 0,6V.
Zrezygnowal bym z niej bo to najszybciej szlag moze trafi i potem beda problemy.
no to prezydent podpisał zatem 14 po ogłoszeniu w dzienniku ustaw - obowiązuje - niedługo się pewnie dowiemy dokładnie bo nie wuem czy już opublikowali
Rozwiazalem moj problem z brakiem poziomowania po jednej, nie bylo to wina moda, tylko no wlasnie nie wiem czego. Rozkrecilem dwie lampy sprawdzilem dwa silniczki, chodzily, zamienilem stronami, poskladalem w calosc i dziala jak nowe :twisted:
Kolego deespe to co montować już ten włącznik czy będziesz robił jeszcze jakieś udogodnienia
PS. Rozumię że jak załącze światła przez fabryczny włącznik to nic się nie będzie działo [/b]
Witam a oto mój auto włącznik świateł, który mam zamontowany i działa bez zarzutu
a mianowicie światła są załączane, gdy jest silnik uruchomiony to znaczy, że po przekręceniu stacyjki nie świecą i nie obierają mocy akumulatora na grzanie świec żarowych i uruchomienie silnika zastosowane są dwa przekaźniki jeden do świateł a drugi do postojowych, aby tył świecił. Przekaźniki tylko zrównoleglają główny wyłącznik oprócz tego zastosowałem dodatkowy wyłącznik żeby można było odłączyć cały układ. Całość można zamontować w godzinę.
artur!, To samo co i my mamy Tyle że u nas jest 3 przekaźniki bo Ty masz jeden z dwiema parami zestyków.
Juhas, Nie już wszystko możesz montować, tylko zwróć uwagę na kilka postów wcześniej bo kolega Robgold dobrze zauważył że jedna dioda nie potrzebna .
Aha możesz zamontować jakiś swith na kablu od zegarów żeby dezaktywować układ. Po włączeniu świateł normalnie "kurkiem" nic się nie dzieje (oprócz normalnego działania)
Powodzenia w montażu. pozdro
:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
deespe tak tylko u mnie nie ma podświetlenia wskaźników w dzień jest niepotrzebne.
a tak na marginesie jest to bardzo wygodne rozwiązanie u mnie śmiga od dwóch miesięcy
pozdrawiam
artur!, podświetlenie zegarów zrobiłem tylko z tego względu iż po sezonie zimowym od pierwszego jak już nie trzeba było śmigać to trochę słabo było te zegary widać. I tylko dla tego.
:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
u mnie działa od soboty, i jest OK. tylko tak jak ktoś wcześniej pisał : czasami prztyknie od kopa, a czasami trzeba lekko podnieść obroty. tylko weź się teraz oducz, żeby tej cholernej gałki nie przekręcać :twisted:
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Mi tam zawsze uruchamia sie od wolnych obrotow. Tylko moj uklad puki co jest z dwoch przekaznikow i jedna rzecz jest inaczej niz powinna, ale to w wolnej chwili przerobie. Tak samo polecam guziczek, ktorym zawsze mozna wylaczyc automat
ja właśnie sobie zamontowałem taki automatyczny załącznik świateł. Zaje fajna rzecz, działa tak jak u Maicroft, czyli światła zapalają od wolnych obrotów. Jedyne co jeszcze przerobić to to, że nie zapala mi sie podświetlenie wnętrza (zegary itp). Wszystko zrobiłem tak jak na schemacie kolegi deespe, i nie działa. Spowodowane to jest prawdopodobnie tym, że mam wersje przed liftem i mam inny wył/zał świateł.
deespe, masz może pomysł jak to rozwiązać :?: Które przewody są odpowiedzialne za podświetlenie wnętrza :?:
nico21, mam malutki pomysł. zdejmij plastix i rozpisz jaki kolor kabla idzie do jakiego styku czyli np. 30 czerwono-czarny, 16 - szaro-fiolet. itd. to się to połączy ze schematem i coś pomyślimy a i sprawdź czy przekaźnik jest sprawny
:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
Troche odbiegnę od tematu...ale dla informacji załączam odpowiedź jaka dostałem z KGP na pytanie dotyczące świateł do jazdy dziennej:
"Szanowny Panie,
W odpowiedzi na zgłoszone zapytanie uprzejmie informuję, iż w dniu 28 marca 2007 r. Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 7 marca 2007 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym, nakładającą na kierowców obowiązek jazdy na światłach mijania przez cały rok. Ustawa wejdzie w życie po upływie 14 dnia od daty jej publikacji w Dzienniku Ustaw.
Wprowadzenie obowiązku używania świateł mijania w ciągu dnia niezależnie od aury to kolejny krok w szeregu rozmaitych przedsięwzięć podejmowanych na rzecz poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach. Pojazd z włączonymi światłami jest zdecydowanie bardziej widoczny (nawet w słoneczny dzień) z dużo dalszej odległości, aniżeli pojazd poruszający się bez tych świateł. Zwiększa się zatem szansa na dostrzeżenie w odpowiednim czasie pojazdu, który wykonuje manewr na drodze (zmiana pasa ruchu, zmiana kierunku jazdy, wyprzedzanie itp.) i podjęcia odpowiedniej reakcji w sytuacji zagrożenia.
Warto podkreślić, że wprowadzenie ustawy nie znosi możliwości używania świateł do jazdy dziennej zamiast świateł mijania.
Wielu kierowców, zwolenników całorocznej jazdy na światłach mijania w ciągu dnia, nadchodzący obowiązek traktuje raczej jako zwyczaj. Nie wszyscy kierujący będą jednak na początku o tym pamiętać. Należy więc przypomnieć, że jazda bez włączonych świateł mijania lub świateł do jazdy dziennej stanowi wykroczenie skutkujące nałożeniem mandatu karnego w wysokości 100 zł oraz przypisaniem 2 pkt.
Nowe przepisy wprowadzają również zasady poruszania się pojazdów w tunelach o długości ponad 500 m znajdujących się poza obszarem zabudowanym, a w szczególności nakładają na kierującego obowiązek utrzymania minimalnego odstępu pomiędzy pojazdami. (np.: dla samochodów osobowych w trakcie jazdy – jest to 50 m, w trakcie zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego – 5 m).
Sylwia Chwalczuk – Łada
Sekcja ds. Informacji Publicznej
juhas77, nie macie w Połańcu żadnego sklepu z elektroniką?? Może być każda dioda od 1N4001 w górę.. Te od1-4-7-... są po prostu na wyższe napięcie. Ewentualnie możesz nie wkładać tam diody. Teoretycznie nie powinno się nic stać. Możesz również zamiast podłączać tego równolegle podpiąć jeszcze jeden przekaźnik. Myślę że nic się nie stanie bo i tak na styku 58 i 58L w równym czasie idzie napięcie. jedynie będzie Ci się świecić szafa jak dasz na kierunek lewy ale to nie przeszkadza
:zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...
Jak na Škodu octávii, rady a návody, opravy, muzika, motor, podvozek, interiér, exteriér, elektrika
a poza tym fajne mają tam poradniki - np. jak rozebrać wnętrze do gołej blachy
Pozdrawiam
Ciekawy schemat, tylko pytanie co sie stanie jesli automat bedzie zlaczony i dodatkowo wlaczy sie wylacznik swiatel. Prad ze styku Xz poplynie sobie do styku 30 (z ktorym wylacnzik laczy na pozycji swiatla pozycyjne). Wystarczy teraz ze spali sie bezpiecznik od swiatel pozycyjnych to wszystko bedzie wisiec na diodach i +12V ze styku Xz. Kwestia co jeszcze oprocz " "pozycji" wisi na bezpieczniku od s.pozycyjnych.
[ Dodano: Czw 12 Kwi, 07 14:01 ]
Nico21 wrzuc fotke z kostka od przelacznika, postaram sie pomoc.
Robgold, Dlatego warto miec wylacznik tego wszystkiego, w momencie jak uruchamiamy normalnie swiatla wylaczamy przekazniki, tak wiec prad nigdzie nie poplynie, bo 'zatrzyma' sie na przekazniku
Komentarz